EPAS škola 24/25

1. Internetski kviz o EU

Ekonomisti Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš u interaktivnom kvizu o Europskoj uniji 

Učenici drugog i trećeg razreda ekonomskog smjera Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš, zajedno sa svojom mentoricom, uspješno su proveli još jednu aktivnost u sklopu programa Škola ambasador Europskog parlamenta (EPAS). Tema ove radionice bila je posvećena Europskoj uniji – njezinoj bogatoj povijesti, ključnim vrijednostima i zanimljivim činjenicama.

U sklopu aktivnosti, učenici su sudjelovali u internetskom kvizu koji je dodatno obogatio njihovo znanje o EU-u. Kviz je osmišljen kao interaktivan način učenja uz korištenje suvremenih IKT alata, čime su učenici dobili priliku na zabavan i dinamičan način učiti o europskoj zajednici i njezinim institucijama.

Natjecateljski duh bio je na vrhuncu, a najuspješnije grupe nagrađene su poklon-bonovima za kino po vlastitom izboru, što je dodatno motiviralo učenike da pokažu svoje najbolje znanje i vještine.

Program EPAS pruža učenicima priliku da se bolje upoznaju s radom Europskog parlamenta, važnosti aktivnog građanstva te ključnim europskim vrijednostima. Ova radionica još je jedan korak prema jačanju svijesti mladih o njihovoj ulozi u europskoj budućnosti.

2. Države članice u EU

U našoj školi održana je radionica u sklopu Erasmus+ projekta "Hands Up for Better Future".  EPAS ambasadori drugog i trećeg razreda ekonomskog smjera sudjelovali su u nizu zanimljivih i edukativnih aktivnosti na temu države članice EU. Kroz kreativne i zabavne igre  memory kartica  učenici su na praktičan način razvijali svoje znanje i vještine. Svi su zadaci poticali suradnju i logičko razmišljanje. 

3. Povijest EU i činjenice o EU


Radionica je započela dinamičnom igrom s temom voća kako bi se učenici zagrijali i potaknuli na aktivno sudjelovanje. Učenici su podijeljeni u radne grupe, nakon čega su pogledali edukativni film o Europskoj uniji. Inspirirani filmom, prionuli su na izradu vremenske linije EU, bilježeći ključne događaje i godine u povijesti unije.

Nakon kratkog predaha učenici su svoje znanje provjerili ispunjavanjem kviza. Uslijedilo je kratko predavanje o europskim institucijama – Europskom parlamentu i Vijeću Europske unije, popraćeno još jednim kratkim filmom. Učenici su potom kroz zadatak s karticama nastavili istraživati, analizirati i postavljati informacije na pripremljene plakate.

4. Vrijednosti EU-a

Predavanje je započelo gledanjem edukativnog videa Europskog parlamenta "Što su vrijednosti EU-a?", koji je na jednostavan i vizualno atraktivan način predstavio temeljne vrijednosti na kojima počiva Europska unija – ljudsko dostojanstvo, slobodu, demokraciju, jednakost, vladavinu prava i poštovanje ljudskih prava.

Nakon uvodnog videa, učenici su kroz interaktivnu raspravu razgovarali o tome što te vrijednosti znače u svakodnevnom životu, kako se one primjenjuju u njihovoj školskoj zajednici te zašto je važno da ih svi građani – osobito mladi – razumiju i poštuju. Uz pomoć infografika i edukativnih materijala dostupnih na službenim stranicama Europskog parlamenta, učenici su dodatno istraživali kako EU štiti prava svojih građana i kako se njezine vrijednosti prenose kroz obrazovanje, zakonodavstvo i svakodnevni život.

Predavanje je završilo kratkim kvizom znanja i kreativnom radionicom u kojoj su učenici izrađivali plakate i kratke poruke kojima promiču vrijednosti EU-a u svojoj školi.

Ova aktivnost potaknula je učenike na razmišljanje o važnosti zajedništva, tolerancije i aktivnog građanstva te ih dodatno motivirala za sudjelovanje u budućim projektima vezanim uz Europsku uniju.

 5. Igra uloga u EU parlamentu

U našoj školi održana je jedinstvena međunarodna radionica koja je okupila učenike srednje škole i njihove vršnjake iz Švedske na Erasmus projektu. Cilj ovog inspirativnog susreta bio je poticanje međusobnog upoznavanja, razmjene ideja i promišljanja o temama važnim za mlade diljem Europe.

Radionica je započela dinamičnim energizerom, osmišljenim kako bi se učenici bolje upoznali i stvorili ugodnu atmosferu za rad. Kroz razna pitanja, sudionici su istraživali teme poput zastupanja u Europskom parlamentu, školskih i društvenih navika, izazova unutar lokalnih zajednica, ali i dubljih razlika i sličnosti koje oblikuju njihova iskustva.

Jedan od ključnih dijelova radionice bila je aktivnost Kotač posljedica. Učenici su u grupama definirali konkretne probleme, analizirali tri glavne posljedice svakog problema te osmislili potencijalna rješenja. Tijekom radionice učenici su se također upoznali s Dijalogom EU-a s mladima i Ciljevima za mlade, ključnim inicijativama usmjerenima na uključivanje mladih u donošenje odluka na europskoj razini. Aktivno sudjelovanje u ovim temama pomoglo je učenicima shvatiti koliko je važno da mladi budu informirani i uključeni u procese koji oblikuju njihovu budućnost.

Ova radionica nije bila samo prilika za učenje i raspravu, već i za stvaranje novih prijateljstava, razumijevanja različitih kultura te jačanje suradnje među mladima iz različitih dijelova Europe. Iskustvo koje su učenici ponijeli sa sobom sigurno će ih inspirirati za daljnje djelovanje u svojim zajednicama i izvan njih.

Fotografije izrađenih plakata

https://kuula.co/share/collection/7ZgSl?logo=1&info=1&fs=1&vr=0&sd=1&thumbs=1  



6. Medijska pismenost

U sklopu Dana medijske pismenosti 2025., u Srednjoj školi Ivana Meštrovića Drniš održane su edukativne aktivnosti pod nazivom "Informacija – dezinformacija i ja", s ciljem jačanja digitalne pismenosti i razvijanja svijesti o važnosti sigurnosti na internetu. Sve aktivnosti formalno su zabilježene i objavljene na službenom portalu Medijska pismenost, a bile su otvorene za sve učenike škole.

Program se provodio u tri termina: 21., 22. i 24. travnja 2025. godine. Nositelji aktivnosti bili su EPAS junior ambasadori — Lana Čarapić, Petra Marić, Ivana Čulina i Ana Močić, maturantice škole. Također, u aktivnosti su se uključili i učenici 2.g razreda: Lovre Abramac, Iva Budanko, Šime Cigić, Filip Bilić, Stipe Jurić, Bruno Bulat, Marija Baković, Antonija Lovrić i Ante Bukarica, svi učenici smjera ekonomist. Oni su, uz podršku svoje nastavnice senior ambasadorice, gostovali na Radio Drnišu u emisiji "Daj pet".

Tijekom predavanja, gostovanja i radionica učenici su:

  • učili razlikovati informacije od dezinformacija u digitalnom okruženju,
  • upoznali se s metodama prepoznavanja phishing pokušaja, lažnih web stranica i potencijalno opasnih sadržaja,
  • razgovarali o umjetnoj inteligenciji i njezinom utjecaju na informacijski prostor,
  • primjenom metode gamifikacije naučili osnovne pojmove kroz igru.

U tjednu medijske pismenosti, učenici su se posebno istaknuli kroz aktivnosti učenja kroz igru, gdje su slagali edukativne puzzle. Cilj je bio složiti zadatak u što kraćem vremenu – a najbrži i najuspješniji učenik osvojio je simboličnu nagradu. I vi možete isprobati iste igre putem sljedećih poveznica:

U vremenu kada se informacije šire brže nego ikad prije, važno je znati kako prepoznati istinu, zaštititi sebe i druge te biti odgovoran digitalni građanin. Učenici naše škole EPAS junior ambasadori su i kroz provođenje predavanja/prezentacije SKROLAJ PAMETNO: Kako prepoznati dezinformacije pokazali zrelost, znanje i spremnost da preuzmu ulogu digitalnih edukatora među svojim vršnjacima.

Izradite web-stranice besplatno! Ova web stranica napravljena je uz pomoć Webnode. Kreirajte svoju vlastitu web stranicu besplatno još danas! Započeti